fbpx
e-mail marketing relevant?

Mai este e-mail marketing-ul relevant?

O întrebare destul de pertinentă în era digitală

Într-o lume în care social media cu ale sale ADs, PPC și SEO unde lupta pentru poziția în motoarele de căutare nu este întotodeauna corectă, e-mail marketingul rămâne încă unul dintre cele mai importante instrumente de comunicare cu audiența ta.

Care sunt motivele? Mai citește lumea mail-uri?

Ai fi surprins că da. Din propria mea experiență îți pot spune că din totalul newslatter-lor trimise, peste 50% dintre ele aveau rată de deschidere și peste 30% rată de click.

Cifrele pot părea nu chiar încurajatoare? Poate că da. Depinde de cum privești lucrurile. Dacă luăm în considerare costul per trimitere, costul per deschidere și costul perc click, putem constata în primul rând că avem costuri mult mai mici sau asemănătoare cu PPC/Ads bine optimizat.

Să mai adaug faptul că este bine să ai aceste adrese de e-mail cu acordul GDPR? Că cel puțin încă mai putem folosi adrese de e-mail în targetările pe care le face?

Calitatea și rentabilitatea marketing-ului prin e-mail se rezumă la calitatea newslattere-lor. Nu mai merge cu „trimite cât mai multe ca să nu uite de mine”.

Trebuie cu adevărat să aduci valoare prin acele newslattere, fie că este vorba despre informații relevante, reduceri sau oferte exclusive.

Vreau să mai pun accent pe ideea de a NU exagera cu numărul acestora.

Relevanța e-mail marketing-ului pentru tine

  • Personalizarea și segmentarea

Una dintre cele mai mari avantaje ale e-mail marketingului este capacitatea sa de a livra mesaje personalizate și segmentate către publicul țintă, public care este deja cald deoarece a fost de acord să-ți ofere adresa lor de e-mail și acceptă primirea newslatterelor tale. Prin colectarea datelor și analiza comportamentului utilizatorilor, poți livra conținut relevant și adaptat nevoilor și preferințelor fiecărui abonat.

  • Rata de conversie ridicată

Un e-mail bine conceput care să ofere ceva de interes audienței tale, va avea o rată de conversie suficient de mare încât să merite efortul depus. Un număr de 4-5 newslattere/lună consider că este rezonabil astfel încât să nu îți stresezi audiența dar nici să nu te uite.

Suntem bombardați cu toții de e-mailuri, iar conform reglementărilor GDPR, oricând poți apăsa pe linkul de dezabonare. Tu nu vrei asta! Astfel cea mai mare provocare este să gândești de la început ce vrei să le oferi clienților tăi prin aceste mail-uri și comunică-le acest lucru încă de la început. Rezultatul va fi de forma: nu am mulți abonați dar am rată mare de click și de conversie. Este perfect, nu?

  • Fidelizarea clienților

Este o metodă foarte simplă de a fideliza clienții prin reduceri sau oferte personalizate. Poate că în magazinul tău online nici nu ai funcția aceasta de a oferi discount la anumite produse pentru anumiți clieți. Sau e prea costisitor să implementezi o astfel de funcție… în fine. Printr-un cod de reducere poți să-ți fidelizezi clienții foarte ușor și în general REDUCERILE sunt o ancoră foarte importantă în retail.

  • Automatizarea și secvențețe de e-mailuri

Este un alt avantaj pe care e-mail marketing-ul îl bifează cu brio. Vorbim despre acele secvențe de e-mailuri la coșurile abandonate.

Am văzut cum funcționează serviciul de la NewsMan și pot să spun că am fost foarte încântat de el, cu toate că nu este o reclamă!

Oferă o reducere pentru coșurile abandonate, cel mai probabil vei converti mai ușor și mai ieftin pe acei clienți față de Ads-uri și PPC-uri. Să mai menșionez că targhetarea corectă este 100%?

Concluzie:

În ciuda apariției unor noi tehnologii și canale de comunicare tot mai bombardate de informații, e-mail marketingul rămâne un instrument esențial în marketing-ul online. Cu o abordare strategică și personalizat, e-mailul poate continua să ofere rezultate mulțumitoare.